Videa a Webináře

Videa a webináře

Vybrali jsme pro vás nejlepší webináře a zpřístupňujeme je v podobě záznamu, který si lze objednat vždy za jednotnou cenu 2700 Kč. dohromady za všechny zaměstnance Vaší školy. Takže Vás vyjde doslova na pár korun pro všechny zaměstnance.  Stačí zaslat objednávku obsahující fakturační adresu do formuláře. Po zaplacení faktury Vám bude zaslán unikátní kód platný deset dní, nebo dle dohody. 

RESILIENCE VE ŠKOLE

záznam webináře PhDr. Heleny Vrbkové 

Setkáváte se stále častěji s rodiči žáku, kteří očekávají, že jejich děti bude škola jen bavit? A když nebaví, je to chyba učitelů, nebo rovnou vedení školy? Setkáváte se zároveň s tím, že děti přes všechnu snahu, kterou vyvíjíte, a tlak rodiču jsou více a více bez zájmu a je težké je zaujmout? Snažíte se o maximální spokojenost dětí i rodičů a paradoxně se setkáváte s většími nároky nebo vetší lhostejností? A jak to vše souvisí s odolností dětí?


Obsahuje:

  • Resilience (odolnost) – psychická odolnost žáku a její dopad na učení.
  • Co se změnilo, že vznikla generace křehkých dětí, charakteristické projevy generace "sněhových vloček",

              změny v hodnotách, výkonu, sebereflexi...

  • Rozostření hranic mezi kompetencí pedagoga a právem rodičů zasahovat do výuky, adorace pozitivních emocí,
  • Přeceňování motivování...
  • Nabídka praktických kroku a nabídka formulací do dialogu s rodiči a dětmi.
  • Jak konkrétně stanovit v týmu pedagogu pevné hranice v komunikaci s rodiči (varianty: v dialogu,

              v definování charakteristiky školy, vytvoření prostoru, kde mohou rodiče svá očekávání tlumočit...)

  • Pojmenování hranic v odpovědnosti za výkon v učení dítěte (jak a kde transparentně zachytit, že za

              výkon v učení odpovídá především dítě a učitel má odpovědnost za kvalitně podaný výklad, 

              konkrétní formulace  do dokumentu).

  • Motivování (do kdy motivovat a od kdy nechat dítě v jeho postoji k učení, jak se stává nemotivování úlevným pro pedagoga i dítě).
  • Jak nenést odpovědnost za emoce dětí (otrávenost, nezájem) při výuce. Vznesení nároku na dítě a držení

              nastavených požadavků. Rizika rodičovských manipulací..., ošetření vlastních pocitů z toho plynoucích.

  • Proč velká snaha o spokojenost dětí a rodičů se školou vede k jejich nespokojenosti. Kdy se jedná

              o snahu nadměrnou a co z oprávněné snahy dělá snahu lehce kritizovatelnou, kterou rodiče pak odmítají...

  • Jak pracovat s mýtem, že učení musí být jen příjemné, proč tento přístup vede k psychickému oslabování

              dětí a k vyhořívání pedagogů, co říci rodičům, dětem a co si hlídat ve svém výkonu. Nabídka možných           

              formulací do dialogu s rodiči i dětmi.

  • Velká očekávání, neujasněná odpovědnost, nepřesné hranice jako podhoubí nespokojenosti nejen

              rodičů a dětí, ale i v týmech pedagogů.

  • Rozlišení nežádoucí drsné výchovy od vedení dětí k psychickému otužování, aby bez hlubšího

              porozumění nebyla resilience zneužita pro nastolení necitlivosti.

Lektorka: PhDr. Helena Vrbková

Jednotná cena pro školu: 2 700 Kč za všechny pedagogy a asistenty platící školy dohromady. 

Zašleme Vám fakturu a po její úhradě vám bude zaslán unikátní odkaz, který budete mít k dispozici pro vaše zaměstnance po dobu deseti dnů. 

Objednávku s fakturační adresou zašlete zde: Prosím od zprávy napište název webináře. 



ABY KOMUNIKACE NESKŘÍPALA, odlišnosti rodičů generace sněhových vloček

záznam webináře PhDr. Heleny Vrbkové

 Z obsahu: 

  • Co očekávají od školy rodiče, kteří vychovali generaci "sněhových vloček". Na co slyší a co je dráždí? Čím škola ztrácí jejich důvěru?

  • Jak usnadnit komunikaci: facilitací a komunikační mapou pro vzájemnou dohodu.
  • Komunikační mapa školy pro komunikaci s rodiči. "Úleva a usnadnění kontaktu." Co vše může a nemusí mapa obnášet a jak na ni.
  • Hranice odpovědnosti za výkon v učení mezi dítětem, rodičem, pedagogem.
  • Proč a jak definovat, co se míní "slušným chováním" dítěte ve škole. Bude zaslán materiál pro zásadní požadavky na slušné chování; vhodné pro rodiče a pro děti na nástěnku.

· Možnosti, jak reagovat, když…

  • Rodič zpochybňuje profesionalitu pedagoga: "Ale na internetu píší…" "V Praze se to učí jinak…"
  • Rodič očekává nadměrnou péči o dítě: "Můj syn je zvyklý…, co s tím uděláte…?"
  • Rodič vyžaduje motivování dítěte: "Dcera se v hodině nudí, víc ji motivujte…"
  • Rodič popírá sdělení pedagoga:"Doma to nedělá, to není možný…"
  • Rodič je nevývratně přesvědčen o své pravdě: "Tak to prostě je, pletete se…"
  • Rodič "bezproblémového" dítěte: "Syn nemá problémy, které popisujete…"
  • Rodič skrytě devalvuje: "To vedle na škole…"
  • a další typy reakcí rodičů.

· Nevědomé chyby pramenící z psychodynamiky setkání a co s nimi

  • Proč nadměrná snaha o spokojenost rodičů vede k jejich nespokojenosti.
  • Nerozlišování mezi informováním, vysvětlováním a obhajováním potencující nedůvěru a agresi.
  • Nevědomá komplementární role pedagoga k ochraňujícímu rodiči a její rizika.
  • Účast ve scénáři "oběť, kat a zachránce". Jak rodiče kladou návnadu a jak se jí bránit.
  • Výměna rolí při hledání řešení: "Rodič pedagogem, pedagog žákem, žák mocným středobodem."
  • Strach z nepřijetí – nepojmenované, nepřesné a nehájené hranice ne/odpovědnosti za výkon žáka.
  • Nadměrné motivování jako úzkostná kompenzace strachu z malé profesionality.
  • Přenos a protipřenos ve vztahu s rodičem.
  • Velká očekávání, neujasněná odpovědnost, nepřesné hranice jako podhoubí nespokojenosti.

· Využití facilitace pro domluvu s rodiči

  • Neutrální jazyk/vhodné a nevhodné obraty.
  • Přeformulování stížnosti rodiče na potřebu a práce s ní.
  • Zrcadlení situace. Typy parafrázování. Hledání hybných cílů.
  • Odklon od emocí k realitě, pohyb v poli konfliktu s rodičem.
  • Práce s rodičovskými mýty a očekáváními. Reálné požadavky, dohoda, plnění.

Lektorka: PhDr. Helena Vrbková

Jednotná cena pro školu: 2 700 Kč za všechny pedagogy a asistenty platící školy dohromady.

Zašleme Vám fakturu a po její úhradě vám bude zaslán unikátní odkaz, který budete mít k dispozici pro vaše zaměstnance po dobu deseti dnů.

Objednávku s fakturační adresou zašlete zde:


HRANICE VE ŠKOLE

záznam webináře PhDr. Heleny Vrbkové 
o hranicích v práci pedagogů v základním a středním školství.

  • Co jsou hranice – ve škole i v soukromí; typy hranic.
  • Hranice školy – rizika při suplování rodiny, zdravotní péče, sociální služby, psychoterapie...
  • Hranice profesionality – fenomén "multikompetentnosti" pedagoga/školy.
  • Hranice – jeden ze tří bodů trianglu problémovosti v kontaktu s rodiči.
  • Kde inkluze vzala hranice a podpořila ideologii neomezenosti, idealizace a mýty v trendech proti odbornosti a realitě. Je třeba revize inkluze?
  • Hraniční zóna – prostor pro dohodu i konflikt, jak pružně pracovat s hranicí a nepopírat ji.
  • Hranice mezi řádem a volností žáků, "neatraktivní pojmy" a úkony, bez kterých to nefunguje. Loajalita ke škole a kolegům – vědomé a nevědomé překročení hranic a co s tím.
  • Proč lidé s nejasnými hranicemi mívají nižší sebeúctu a méně sociální opory.

2. Praktické kroky v práci s hranicemi

  • Jak komunikovat, když nám druhá osoba překračuje hranice – kotvení při devalvaci, ironii... Jak a kdy ne/pojmenovat hranice, aby to nebylo výzvou ke konfrontaci.
  • Nastavení hranic v elektronické komunikaci – info, webové stránky.
  • Sebehodnota, důvěryhodnost a hranice, čím pedagog umožňuje své nerespektování. Idealizovaný sebeobraz a nastavování hranic – zneužitelnost a manipulovatelnost.
  • Proč nejasné hranice zvyšují nároky rodičů, uvolňují kázeň dětí a snižují respekt ke škole... Jak nenést odpovědnost za nadstandardní přání rodičů – a přesto se pokusit vyhovět.
  • Co se složitým rodičem, agresivním, ironizujícím... a se žákem, který lže, podvádí..

Spolu s videem budou zaslány materiály související s tématem Hranic. 

Větář – formulace, které je možné použít v komunikaci se složitým rodičem, pro držení hranic, loajality se školou, formulace pro podporu k výchově resilience, při slovním útoku dítěte na učitele aj.
Materiály na webové stránky pro rodiče – hranice odpovědnosti v procesu učení; rozdíly mezi šikanou a agresí u dětí; jak vychovávat odolné dítě; co ovlivňuje odlišné chování dětí ve třídě a doma. 


Cena za zaslání materiálů a odkazu s videem, které bude otevřeno po dobu 14 dní, tak, aby škola, která uhradí částku, mohla přeposlat odkaz svým zaměstnancům, bez ohledu na jejich počet, činí souhrnně 3800 Kč (konečná částka za všechny zaměstnance dané školy).

Bez materiálů je cena vide 2700 Kč. 

Objednávky na e-mail: h.vrbkova@seznam.cz

SEBEPÉČE PRO PEDAGOGY

záznam webináře PhDr. Heleny Vrbkové 

Stává se vám, že cítíte neadekvátní únavu. To co vás dříve bavilo se pro vás stává spíše povinností. Regenerujete delší dobu, zatímco únava přichází dříve a trvá déle. Cítíte, že byste měli sami o sebe začít více pečovat.

Záznam webináře obsahuje:

  • Rozebrání prožitků nepřiměřené únavy, ztráty motivace k práci, rezignace, ubývající energie. A možné mentální úkony vedoucí k nastartování změny.
  • Tvorba mentálních úkonů pro navození či zvyšování pocitu spokojenosti, pocitu smyslu toho, co děláme, budování základů radosti z práce.
  • Webinář vznikal při řešení osobní potřeby lektorky vypořádat se s prožitkem zátěže a s vyhoříváním za využití posledních trendů, které se praktikují v USA.
  • Obsah je ryze praktický a cílí na zvyšování prožitku spokojenosti u pedagogů.


Lektorka: PhDr. Helena Vrbková

Jednotná cena pro školu: 2 700 Kč za všechny pedagogy a asistenty platící školy dohromady.

Zašleme Vám fakturu a po její úhradě vám bude zaslán unikátní odkaz, který budete mít k dispozici pro vaše zaměstnance po dobu deseti dnů.

Objednávku zašlete na: h.vrbkova@seznam.cz