
Videa a Webináře
Videa a webináře
RESILIENCE VE ŠKOLE
záznam webináře PhDr. Heleny Vrbkové
Setkáváte se stále častěji s rodiči žáku, kteří očekávají, že jejich děti bude škola jen bavit? A když nebaví, je to chyba učitelů, nebo rovnou vedení školy? Setkáváte se zároveň s tím, že děti přes všechnu snahu, kterou vyvíjíte, a tlak rodiču jsou více a více bez zájmu a je težké je zaujmout? Snažíte se o maximální spokojenost dětí i rodičů a paradoxně se setkáváte s většími nároky nebo vetší lhostejností? A jak to vše souvisí s odolností dětí?
Obsahuje:
- Resilience (odolnost) – psychická odolnost žáku a její dopad na učení.
- Co se změnilo, že vznikla generace křehkých dětí, charakteristické projevy generace "sněhových vloček",
změny v hodnotách, výkonu, sebereflexi...
- Rozostření hranic mezi kompetencí pedagoga a právem rodičů zasahovat do výuky, adorace pozitivních emocí,
- Přeceňování motivování...
- Nabídka praktických kroku a nabídka formulací do dialogu s rodiči a dětmi.
- Jak konkrétně stanovit v týmu pedagogu pevné hranice v komunikaci s rodiči (varianty: v dialogu,
v definování charakteristiky školy, vytvoření prostoru, kde mohou rodiče svá očekávání tlumočit...)
- Pojmenování hranic v odpovědnosti za výkon v učení dítěte (jak a kde transparentně zachytit, že za
výkon v učení odpovídá především dítě a učitel má odpovědnost za kvalitně podaný výklad,
konkrétní formulace do dokumentu).
- Motivování (do kdy motivovat a od kdy nechat dítě v jeho postoji k učení, jak se stává nemotivování úlevným pro pedagoga i dítě).
- Jak nenést odpovědnost za emoce dětí (otrávenost, nezájem) při výuce. Vznesení nároku na dítě a držení
nastavených požadavků. Rizika rodičovských manipulací..., ošetření vlastních pocitů z toho plynoucích.
- Proč velká snaha o spokojenost dětí a rodičů se školou vede k jejich nespokojenosti. Kdy se jedná
o snahu nadměrnou a co z oprávněné snahy dělá snahu lehce kritizovatelnou, kterou rodiče pak odmítají...
- Jak pracovat s mýtem, že učení musí být jen příjemné, proč tento přístup vede k psychickému oslabování
dětí a k vyhořívání pedagogů, co říci rodičům, dětem a co si hlídat ve svém výkonu. Nabídka možných
formulací do dialogu s rodiči i dětmi.
- Velká očekávání, neujasněná odpovědnost, nepřesné hranice jako podhoubí nespokojenosti nejen
rodičů a dětí, ale i v týmech pedagogů.
- Rozlišení nežádoucí drsné výchovy od vedení dětí k psychickému otužování, aby bez hlubšího
porozumění nebyla resilience zneužita pro nastolení necitlivosti.
Lektorka: PhDr. Helena Vrbková
Jednotná cena pro školu: 2 700 Kč za všechny pedagogy a asistenty platící školy dohromady.
Zašleme Vám fakturu a po její úhradě vám bude zaslán unikátní odkaz, který budete mít k dispozici pro vaše zaměstnance po dobu deseti dnů.
Objednávku s fakturační adresou zašlete zde:
ABY KOMUNIKACE NESKŘÍPALA, odlišnosti rodičů generace sněhových vloček
záznam webináře PhDr. Heleny Vrbkové
Z obsahu:
- Co očekávají od školy rodiče, kteří vychovali generaci "sněhových vloček". Na co slyší a co je dráždí? Čím škola ztrácí jejich důvěru?
- Jak usnadnit komunikaci: facilitací a komunikační mapou pro vzájemnou dohodu.
- Komunikační mapa školy pro komunikaci s rodiči. "Úleva a usnadnění kontaktu." Co vše může a nemusí mapa obnášet a jak na ni.
- Hranice odpovědnosti za výkon v učení mezi dítětem, rodičem, pedagogem.
- Proč a jak definovat, co se míní "slušným chováním" dítěte ve škole. Bude zaslán materiál pro zásadní požadavky na slušné chování; vhodné pro rodiče a pro děti na nástěnku.
· Možnosti, jak reagovat, když…
- Rodič zpochybňuje profesionalitu pedagoga: "Ale na internetu píší…" "V Praze se to učí jinak…"
- Rodič očekává nadměrnou péči o dítě: "Můj syn je zvyklý…, co s tím uděláte…?"
- Rodič vyžaduje motivování dítěte: "Dcera se v hodině nudí, víc ji motivujte…"
- Rodič popírá sdělení pedagoga:"Doma to nedělá, to není možný…"
- Rodič je nevývratně přesvědčen o své pravdě: "Tak to prostě je, pletete se…"
- Rodič "bezproblémového" dítěte: "Syn nemá problémy, které popisujete…"
- Rodič skrytě devalvuje: "To vedle na škole…"
- a další typy reakcí rodičů.
· Nevědomé chyby pramenící z psychodynamiky setkání a co s nimi
- Proč nadměrná snaha o spokojenost rodičů vede k jejich nespokojenosti.
- Nerozlišování mezi informováním, vysvětlováním a obhajováním potencující nedůvěru a agresi.
- Nevědomá komplementární role pedagoga k ochraňujícímu rodiči a její rizika.
- Účast ve scénáři "oběť, kat a zachránce". Jak rodiče kladou návnadu a jak se jí bránit.
- Výměna rolí při hledání řešení: "Rodič pedagogem, pedagog žákem, žák mocným středobodem."
- Strach z nepřijetí – nepojmenované, nepřesné a nehájené hranice ne/odpovědnosti za výkon žáka.
- Nadměrné motivování jako úzkostná kompenzace strachu z malé profesionality.
- Přenos a protipřenos ve vztahu s rodičem.
- Velká očekávání, neujasněná odpovědnost, nepřesné hranice jako podhoubí nespokojenosti.
· Využití facilitace pro domluvu s rodiči
- Neutrální jazyk/vhodné a nevhodné obraty.
- Přeformulování stížnosti rodiče na potřebu a práce s ní.
- Zrcadlení situace. Typy parafrázování. Hledání hybných cílů.
- Odklon od emocí k realitě, pohyb v poli konfliktu s rodičem.
- Práce s rodičovskými mýty a očekáváními. Reálné požadavky, dohoda, plnění.
Lektorka: PhDr. Helena Vrbková
Jednotná cena pro školu: 2 700 Kč za všechny pedagogy a asistenty platící školy dohromady.
Zašleme Vám fakturu a po její úhradě vám bude zaslán unikátní odkaz, který budete mít k dispozici pro vaše zaměstnance po dobu deseti dnů.
Objednávku s fakturační adresou zašlete zde:
SEBEPÉČE PRO PEDAGOGY
záznam webináře PhDr. Heleny Vrbkové
Stává se vám, že cítíte neadekvátní únavu. To co vás dříve bavilo se pro vás stává spíše povinností. Regenerujete delší dobu, zatímco únava přichází dříve a trvá déle. Cítíte, že byste měli sami o sebe začít více pečovat.
Záznam webináře obsahuje:
- Rozebrání prožitků nepřiměřené únavy, ztráty motivace k práci, rezignace, ubývající energie. A možné mentální úkony vedoucí k nastartování změny.
- Tvorba mentálních úkonů pro navození či zvyšování pocitu spokojenosti, pocitu smyslu toho, co děláme, budování základů radosti z práce.
- Webinář vznikal při řešení osobní potřeby lektorky vypořádat se s prožitkem zátěže a s vyhoříváním za využití posledních trendů, které se praktikují v USA.
- Obsah je ryze praktický a cílí na zvyšování prožitku spokojenosti u pedagogů.
Lektorka: PhDr. Helena Vrbková
Jednotná cena pro školu: 2 700 Kč za všechny pedagogy a asistenty platící školy dohromady.
Zašleme Vám fakturu a po její úhradě vám bude zaslán unikátní odkaz, který budete mít k dispozici pro vaše zaměstnance po dobu deseti dnů.
Objednávku zašlete zde: